Overleg tussen Ridderkerkse coaches

RIDDERKERK - Op maandag 13 februari was er bij Sport en Welzijn een netwerkbijeenkomst voor coaches die op verschillende terreinen in Ridderkerk werkzaam zijn. Deze eerste bijeenkomst in deze vorm werd bezocht door elf coaches.
Met elkaar werd besproken hoe ze elkaar als coach kunnen versterken, meer zichtbaar kunnen worden in Ridderkerk en omgeving om hulp te kunnen bieden aan de mensen die dit nodig hebben.
De diversiteit van de verschillende coaches blijkt verrassend groot te zijn. De ene coach begeleidt kinderen met leerproblemen, een andere coach werkt met volwassenen met problematiek zoals ADHD of persoonlijkheidproblematiek, of biedt hulp bij relatieproblemen.
Ook is er een coördinator, coach voor mantelzorgers en een kunstzinnig coach die ook systemisch coach is.Hiernaast zijn er meerdere coaches aanwezig die zich richten op voeding, ademtherapie of Mensendieck. Als hekkensluiter is er een coach voor startende ondernemers.
Naast het enthousiasme om meer gezicht te kunnen geven aan de coachingspraktijken komt er een vervolgbijeenkomst. Ook is er de wens om een volgende keer intervisiegroepen te gaan samen stellen.
Een opgekomen idee is het creëren van een platform voor de verschillende coaches en mogelijk een informatiemarkt om te laten zien wat we voor de ander kunnen betekenen.
De datum voor de volgende netwerkbijeenkomst is 23 juni 2017.
Informatie hierover is te verkrijgen bij Hennie Gelok, personal/ vitaliteitscoach van La Comelle coaching.