Meeste stemmen voor hospice De Reiziger goed voor 5000 euro

REGIO - Hospice de Reiziger heeft 5000 euro ontvangen van het ING Nederland fonds. Het hospice in Barendrecht kreeg in deze regio de meeste stemmen bij de campagne "Help Nederland vooruit". De uitreiking van de cheque vond zaterdagmorgen plaats op het ING-kantoor in Ridderkerk.

Daar ontvangen werden vertegenwoordigers van vijf organisaties die in dit gebied in de race waren voor een donatie.  "Dit is nu het tweede jaar dat we met het ING Nederland fonds onze maatschappelijke bijdrage leveren aan allerlei initiatieven. Landelijk waren er aanmeldingen van ruim 1100 organisaties. Na een selectie bleven er daarvan 260 over. Voor elke ring van de bank waren dat er vijf waarop gestemd kon worden" vertelt Floris van der Weide, manager adviesteam kantoren van de Ring Ridderkerk-Barendrecht. Hij reikte zaterdagmorgen samen met personal banker Omar Butt de cheques uit.

Na de stemronde van drie weken was de vetste cheque voor hospice De Reiziger. Voorzitter JohanWarnar en penningmeester Peter Broer namen het bedrag verguld in ontvangst. "We kunnen geld altijd goed gebruiken, maar dat gaan we waarschijnlijk besteden aan het opknappen van weer een stuk van onze tuin. Het is er nu nog een woestenij en willen het mogelijk maken dat onze gasten heerlijk onder de grote wilg kunnen zitten" aldus Warnar.

De Blauwe Vogels van Metrogroep Rotterdam, een scoutinggroep voor verstandelijk beperkten, werd verblijd met € 3.000,--. Dit geld komt de groep goed van pas omdat het dak van het houten groepshuis hoognodig aan reparatie toe is. De cheque van € 2.000,- ging mee met de Vrienden van De Twijn, een stichting die zich inzet voor extra middelen en activiteiten voor een basisschool in Alblasserdam. Sport en Welzijn ontving € 1500,-- als bijdrage in de plannen voor de aanschaf van een busje, waarmee de stichting uitjes wil gaan verzorgen voor kwetsbare ouderen in kinderen uit Ridderkerk, Barendrecht en Albrandswaard. De kleinste cheque van € 1.000,-- was voor zorghuis Alblasserwaard, een kleinschalig wooninitiatief voor verstandelijk beperkten.