Miniatuur stoommachines en (bijna) antiek speelgoed

RIDDERKERK - Vanaf 1 maart tot en met 22 april is er in de Oudheidkamer Ridderkerk  een zeer interessante tentoonstelling  met miniatuur stoommachines en oud speelgoed te zien. Deze tentoonstelling wordt op vrijdag 3 maart om 19 uur geopend door wethouder Henk Dokter. De miniatuur stoommachines worden getoond door Theo Snoep die de machines zelf volledig ontwerpt en ook maakt. En de machines zijn allemaal werkend te zien. Daarnaast is er een diversiteit van  oud speelgoed te zien, waaronder het welbekende meccano (wie heeft er niet mee gebouwd?). Dit speelgoed komt uit de collectie van Piet Alderliesten en Wim Knoppe.

Op 1 april zal Piet Alderliesten in de Oudheidkamer aanwezig zijn om oud en/of antiek speelgoed te taxeren. Wie iets van waarde in huis heeft, is welkom tussen 14 en 16 uur.