Balletstudio moet naar andere plek

RIDDERKERK - Balletstudio Violetta zoekt een nieuw onderkomen. Het vijfjarige huurcontract voor de huidige vestiging aan de Prinses Margrietstraat in Slikkerveer loopt eind dit jaar af. Verhuurder Woonvisie verlengt het contract niet wegens geluidsoverlast. De zoektocht naar een nieuwe ruimte binnen Ridderkerk verloopt moeizaam. Een terugkeer naar Het Plein, waar de balletschool tot 2013 zat, lukt vooralsnog niet. De problemen hebben ook de politiek bereikt. Het raadslid Björn Ros (D66/GroenLinks) stelde donderdagavond, mede namens PvdA en EVR, vragen over de kwestie. De partijen willen dat het college zich inspant om de balletstudio voor Ridderkerk te behouden. Ook is gevraagd of met akoestische aanpassingen de huidige vestiging kan worden voortgezet. Dat laatste is volgens wethouder Volbregt Smit uitgesloten. "Woonvisie heeft pogingen gedaan om na te isoleren, maar dat heeft niet tot voldoende geluidsreductie geleid. Daarmee zijn de mogelijkheden voor dit pand zijn uitgeput" aldus de wethouder. Volgens Smit wordt er nu door Woonvisie en Sport en Welzijn gezocht naar andere geschikte ruimte. "Maar bij een aflopend contract is vooral de eigenaresse zelf aan zet."