Oudheidkamer komt op stoom

RIDDERKERK - Wethouder Henk Dokter heeft vrijdagavond de nieuwe wisselexpositie in de Ridderkerkse Oudheidkamer geopend. Tot en met 22 april te zien zijn oud speelgoed en miniatuur stoommachines. De vitrines zijn gevuld met (bijna) antiek speelgoed uit de collecties van Piet Alderliesten en Wim Knoppe. De stoommachines worden getoond door Theo Snoep, die deze machines zelf ontwerpt en bouwt. Men mag er niet aankomen, maar wethouder Dokter had de eer om een door stoom gevoede brandspuit open te zetten. Tijdens de openingsuren van de Oudheidkamer zijn de stoommachines allemaal werkend te zien. De bouwer is alle dagen aanwezig voor demonstraties en uitleg. Het museum aan de Kerksingel 26 is geopend op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur. De toegang is gratis. Wie op zolder nog oud speelgoed heeft staan, kan dit op zaterdag 1 april (geen grap) laten taxeren in de Oudheidkamer. Piet Alderliesten zal die dag van 14.00 tot 16.00 uur indicaties geven van de waarde van antiek en oud speelgoed.