Tijd voor de grote schoonmaak!

RIDDERKERK - Tussen vrijdag 17 en zaterdag 25 maart gaat de bezem door Ridderkerk. Verschillende wijken doen mee aan de Landelijke Opschoondag (deze valt op zaterdag 25 maart). Gewoon omdat een schone buurt veel gezelliger en prettiger wonen is. Wie helpt er mee in de straat of buurt? De gemeente zorgt voor de nodige materialen en haalt het vuil op.

Slikkerveer

Op vrijdag 17 maart steken leerlingen van De  Driemaster de handen uit de mouwen, gevolgd door De Burcht in de week daarna.

Drievliet

Op woensdagochtend 22 maart gaan leerlingen van OBS De Botter de handen uit de mouwen.

Centrum

Ook de Schaepmanschool is op woensdagochtend  22 maart actief in eigen wijk.

Wijk Oost

Grote opschoonactie op vrijdagochtend 24 oktober met aansluitend Dialooglunch over uw ideeën over natuur, milieu en duurzaamheid in uw wijk. Zie elders in de Blauwkai.

Op de Landelijke Opschoondag op 25 maart aan de slag:

Slikkerveer

Supermarkt AH neemt op zaterdagochtend 25 maart van 09.00 tot 10.30 uur het Dillenburgplein en omgeving onder handen nemen onder het motto Schoon is heel gewoon!

Bolnes

In Bolnes verzamelen bewoners  op zaterdagochtend 25 maart vanaf 9.00 uur bij het Bolwerk.  De reguliere opschoonactie (op elke eerste zaterdag van de maand) van april wordt voor één keer een week vervroegd. Buurtpreventie Bolnes beschikt sinds kort over een schepnet waarmee ook de singels afvalvrij gemaakt kunnen worden. Bij het Bolwerk komt ook een puincontainer te staan voor de actie Brandpaden die zo veel mogelijk vrij worden gemaakt van alle puin en kapotte tegels die daar rondslingeren. Kom direct naar het Bolwerk. Men kan zich ook aanmelden bij Toon Huizer, telefoon 06 5156 4446 of buurtpreventiebolnes@gmail.com

West

Op zaterdagmiddag 25 maart van 13.00 tot 15.00 uur wordt er een opschoonactie gehouden rond de Riederborgh. Startpunt is de Gasterij, Boksdoornstraat 80.

Laat zwerfvuil niet links liggen

Zonder actieve bewoners blijft zwerfvuil gewoon liggen. De gemeente heeft daarom veel waardering voor alle acties die georganiseerd worden door de Wijkideeteams, Wijkoverleggen, Buurtpreventie Bolnes, scholen, leerlingen, ouders,  Sport en Welzijn en niet te vergeten  particuliere inwoners.

Meer weten over de opschoonacties? Neem dan contact op met Illa Wolters, 0180 451 417 / i.wolters@bar-organisatie.nl of kijk op www.supportervanschoon.nl.

Meer informatie over het scheiden van afval vindt men op www.ridderkerk.nl > Afval.