Tweekamerappartementen in Reyerheem

RIDDERKERK - De huidige appartementen in Reyerheem in Ridderkerk zijn verouderd en bestaan uit één kamer. Het gebouw wordt daarom vernieuwd. In plaats van de één kamerappartementen komen er 78 frisse nieuwe tweekamerappartementen met een ruim balkon. Ook zullen ze rolstoeltoegankelijk zijn.
Volgens Hans de Zwart van Aafje zijn deze appartementen aantrekkelijk voor mensen die nu nog zelfstandig thuis wonen, maar al veel hulp nodig hebben. "In Reyerheem kan men wonen met een ZZP4-zorgindicatie. Zorgmedewerkers helpen hier bij de dagelijkse verzorging en men kan 24 uur per dag een beroep doen op zorg en begeleiding" " aldus de klantadviseur. De renovatie van Reyerheem start in mei. De werkzaamheden zullen naar verwachting in 2018 klaar zijn. Er zijn nu plekken vrij. "Als men nu al bij ons komt wonen, dan garanderen wij zo'n tweekamerappartement in het vernieuwde pand" aldus De Zwart.
In Reyerheem is een restaurant, ontmoetingsplein, winkeltje (kleine boodschappen), pedicure, kapper en worden kerkdiensten verzorgd. Het ontmoetingsplein Reyerheem biedt gezellige activiteiten voor alle senioren in Ridderkerk: "Tijdens de renovatie gaan de activiteiten door. Ook kan men gewoon terecht in ons restaurant."
Voor meer informatie of hulp bij het aanvragen van de zorgindicatie kan men een afspraak maken met Hans de Zwart via 088 8 233233 of www.aafje.nl/NieuwReyerheem.