'In de thuiszorg is geen dag hetzelfde'

RIDDERKERK - In Ridderkerk is Aafje op zoek naar nieuwe collega's. Voor de thuiszorg, Reyerheem en 't Ronde Sant. Verzorgende IG Petra Lucas werkt nu een jaar in de thuiszorg bij Aafje en heeft het erg naar haar zin: "Ruim een jaar geleden ben ik in dienst gekomen. Voor die tijd werkte ik in Breda", vertelt Petra. "Ik ben erg blij met mijn keuze. De sfeer bij Aafje is hartstikke goed, ik werk in een leuk team en ik ga altijd met plezier naar mijn werk".
Volgens Petra is met het werk in de thuiszorg geen dag hetzelfde. "Soms moet je echt even improviseren. Elke klant is anders en zijn of haar zorgvraag is ook weer anders. Dat maakt het werk leuk en afwisselend. Daar hou ik van. Werken in de thuiszorg is voor mij dan ook absoluut een bewuste keuze. Ik krijg er veel energie van!" zegt ze.
Petra probeert ook altijd even tijd te maken voor een praatje met haar klanten. "Dat is zo fijn voor de mensen. En ik geniet er zelf ook van."
Zij heeft ervaren dat ook haar collega's de klant centraal stellen. "Ik vind het leuk om samen te werken met collega's van andere disciplines bij Aafje. Samen met mijn collega's zorgen we voor de best mogelijke zorg die past op dat moment. Ik ben trouwens ook ergo coach en adviseer zowel collega's als klanten over fysieke belasting" aldus Petra, die het ook leuk vindt om nieuwe collega's op weg te helpen. "Het is toch altijd een beetje zoeken als je bij een nieuwe organisatie werkt. Dan is het fijn als je op iemand even kunt terugvallen. We zoeken trouwens nog nieuwe collega's!".
Wie ook wil werken in de thuiszorg kan meer informatie vinden op www.werkenbijaafje.nl of bellen naar Aafje werving en selectie: 088 8231088.