Zangavond op 4 mei

RIDDERKERK - Op donderdagavond 4 mei wordt er in de Ichthuskerk te Ridderkerk de jaarlijkse zangavond gehouden die in het teken staat van dodenherdenking en bevrijding.
Tijdens de avond zingen Chr. Jongerenkoor 'Tehillah' uit Dordrecht o.l.v. Arjen Holster en Christelijk koor 'Rejoice' uit Ridderkerk o.l.v. Jan Peter Teeuw. Muzikale ondersteuning is er van Rens de Winter (piano), Alisa van Dijk (viool), Ruben Drenth (trompet) en Jan Peter Teeuw (orgel). De opening en sluiting wordt verzorgd door dhr. T.R. Rietveld.
Op het programma staat koormuziek gezongen van Nederlandse en Engelse bodem. Ook is er samenzang van vaderlandse liederen. Om 20.00 uur zullen er na de taptoe twee minuten stilte gehouden worden, waarna staande het Wilhelmus wordt gezongen.
De avond in de kerk aan het Vlietplein begint om 19:45 uur. De deuren gaan een halfuur voor aanvang open. De toegang is gratis. Wel wordt er bij de uitgang een collecte gehouden.