Recital in Irenekerk

RIDDERKERK - Op zaterdag 29 april geeft Matthijs van Wijhe een pianorecital in de Irenekerk in Slikkerveer. Het concert begint om 17:00 uur en zal rond 18:00 uur zijn afgelopen.
Op het programma staan werken van Bach, Haydn, Schumann, Liszt en Messiaen. Tevens zal er een expositie zijn van Ellie Smelik-Damsteeg. Na afloop van het concert is er gelegenheid om nog wat na te praten onder het genot van een drankje. De toegang is vrij.
Matthijs van Wijhe, geboren te Dordrecht, groeide op in een muzikaal gezin in Ridderkerk. Als kleinzoon van Joost van Beek kwam hij al op jonge leeftijd in aanraking met klassieke muziek. Op 14-jarige leeftijd werd Matthijs toegelaten tot de jong talentenklas van het Rotterdams Conservatorium, waar hij in 2015 zijn Bachelordiploma behaalde bij Stéphane de May. Verder volgde hij Masterklassen bij o.a. Jean-Bernard Pommier, Paul Lewis, Joanna McGregor, Bart van Oort, Kathryn Stott, Paul Komen en Ronald Brautigam.
Met zijn optreden in de Irenekerk kan Matthijs de bezoekers laten genieten van de schitterende klanken van de Fazioli 228, ter beschikking gesteld door Evert Snel Piano's en Vleugels BV.