Aubade en artiesten op Koningsplein

RIDDERKERK - De Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) op Koningsdag voor Oranjeactiviteiten op het Koningsplein. 's Morgens wordt geopend met de traditionele aubade. De middag brengt een gezellig muziekprogramma met diverse artiesten.
Voorafgaand en aansluitend op de aubade is er carillonspel door beiaardier Rien Donkersloot. Hij laat de klokken van het gemeentehuis klinken vanaf 9.15 uur. De aubade begint om 9.30 uur met het kinderkoor van Jennifer van den Hoek en het orkest van muziekvereniging Harmonie Slikkerveer. Sinds een aantal jaar rouleren de Ridderkerkse muziekverenigingen voor de instrumentale bijdrage en begeleiding van het koor. Dit jaar zou de Harmonie niet aan de beurt zijn, maar vanwege haar feestelijke jubileumjaar, heeft de 125-jarige vereniging bij de SER en de andere korpsen het verzoek ingediend om dit jaar te mogen spelen. De Harmonie zal tijdens de aubade dit jaar voor ieder wat wils ten gehore brengen. Zo zijn er de traditionele oud-Hollandse samenzang liederen, maar ook een gezellige potpourri van bekende Oranjenummers. Speciaal voor dit feestelijke jaar is ook het van Kinderen voor Kinderen bekende lied "Feest" met het koor ingestudeerd.

Optredens
Het middagprogramma begint om 14.00 uur met Marco de Hollander. Rond 14.45 uur is het podium voor de Havenzangers 2.0. Gene Travis mag om 15.20 uur het feest voorzetten. Daarna is het aan de Gebroeders Ko om het plein om 16.00 uur in beweging te brengen. Het kan daarna nog een kleine anderhalf uur gezellig doorgaan met Franky Stardust en Ancora.