Foto Arjan den Besten

Drukke dagen voor brandweer

Ridderkerk - De brandweervrijwilligers zijn de afgelopen warme dagen al acht keer uitgerukt. Hemelvaartsmiddag werd om kwart voor één een ongeval gemeld op snelweg A16. Net over de van Brienenoordbrug was een vrachtwagencombinatie op een bergingswagen geklapt en door de vangrail geschoten. Van een beknelling was geen sprake maar er werden wel hand- en spandiensten verricht aan de andere hulpdiensten. Vrijdag aan het begin van de middag werden in een uur tijd drie bermbranden afgehandeld. Om tien over halfdrie volgde een gebouwbrand aan de Ringdijk. Samen met de beroepscollega's van kazerne Rotterdam-Groene Tuin werd uitgerukt. Er bleek een bedrijfsbrand te woeden aan de Oostdijk. Dit werd een flinke klus. Er werd opgeschaald naar middel brand en het tweede blusvoertuig stond stand-by op de Ridderkerkse kazerne. Aan het eind van de middag, tegen halfzes, volgde een buitenbrand aan 't Zwaantje. Hier stond een gasfles in brand en ging de brandweer met spoed ter plaatse. Gelukkig kon het vuur snel worden gedoofd en de gasfles gekoeld. Na een rustige zaterdag gingen aan het eind van de middag wederom de piepers. Rond kwart voor zes werd een bermbrand gemeld in het Oosterpark. Ook hier was brand ontstaan in de droge, met witte pluizen bezaaide, berm. Het vuur was gelukkig al gedoofd en een paar flinke brandweerlaarzen deden de nacontrole.