Minicursus over bermplanten

RIDDERKERK - Natuurvereniging IJsselmonde verzorgt op 15 en 17 juni een minicursus over bermplanten. Deze cursus bestaat uit een theorieavond en een praktijkexcursie. Op donderdag 15 juni krijgt men in NME-centrum 'De Groene Draak'  in Ridderkerk-West uitleg over het herkennen van planten in de directe woonomgeving. Het gaat daarbij om de plantensoorten die men langs het fiets- en wandelpad kan tegenkomen.  Op zaterdag 17 juni wordt de theorie in praktijk gebracht met een ochtendwandeling in het Waalbos. De theorieles in het NME-centrum in het Reijerpark in Ridderkerk-West is van 20.00 tot 22.00 uur. Deelname aan deze minicursus kost 8 euro voor leden van de natuurvereniging en  10 euro voor niet-leden. Aanmelden kan via: excursies@natuurvereniging-ijsselmonde.nl.