OKK turnsters als eerste en derde op het podium

OKK kampioen bij turncompetitie

RIDDERKERK - De onderbouwturnsters van OKK zijn zaterdag kampioen geworden bij de finale van de turncompetitie. Daarnaast bezette het tweede team ook nog een plekje op het podium door de derde plaats te veroveren. De bovenbouwturnsters moesten genoegen nemen met een vierde plaats.
Voor de finale werd de derde en laatste wedstrijd afgelopen weekend geturnd. De onderbouwturnsters turnden thuis in Ridderkerk. Na een tweede en eerste plaats gingen ze aan de leiding de wedstrijd in. OKK 1 bestond uit Sanne Kranendonk, Sofie Li, Anna van Oost, Jessica Verschoor en Yasmin Freire Dekker. Ze waren op alle vier de toestellen de sterkste. Met vooral een overtuigende winst op het toestel balk. Ze werden dus opnieuw eerste en werden kampioen.
Het tweede team van OKK ging als derde de wedstrijd in. Dit team was een keer vierde en tweede geworden. OKK 2 bestond uit Chelsea Bruijn, Neelysha de Kok, Lois Straver, Indy Pangan en Caithlin Karel. Ze turnden een goede wedstrijd met als beste prestatie een 3e plaats op balk. Deze wedstrijd werden ze derde en overall was dat ook goed voor een 3e plaats. Van alle elf teams stond OKK met twee teams op het podium.
De bovenbouwturnsters kwamen zaterdagavond in actie in Zwijndrecht. In dit team werd gevormd door Kim van Vliet, Ferah Dur, Jadee Phelipa, Izaelle Dur en Lotte van Noort. Na een tweede en vijfde plaats gingen ze met een gedeelde derde plaats de wedstrijd in. Het was vrijwel zeker dat O&O 3 eerste en O&O 4 tweede zou worden. OKK moest voor het brons proberen voor O&O 1 te blijven. Helaas lukte dit niet. O&O 1 werd deze wedstrijd tweed en OKK zat daar als derde achter. Overall was het podium voor drie teams van O&O en moest de Ridderkerkse ploeg genoegen nemen met een vierde plaats.