Muziekspanning in 2016 (foto Marco de Swart)

Muziekspanning in museum

RIDDERKERK - Op zaterdag 17 juni en donderdag 22 juni is de Muziekschool Ridderkerk met 'Muziekspanning' te gast in de Oudheidkamer. Zang- en muziekleerlingen hebben hier hun eindconcerten.
Op 17 juni is er een klassieke zangavond. Sinds enkele maanden geeft de Ridderkerkse zangdocente Ellen van der Ham les bij de muziekschool. Vijf weken geleden is zij gestart met een klassiek zangproject voor een dames kamerkoor. Twaalf dames hebben in deze korte tijd drie stukken van de Engelse componist Edward Elgar ingestudeerd. Zij voeren deze werken zaterdag met begeleiding van pianodocent Bernard Zwueste. Verder brengt het programma aria's van Mozart door Ellen van der Ham en muziek van NYO, het door Nynke de Jong en Yolanda Davids gevormde zang/harpduo. Op 22 juni is er een avond met klassieke en lichte muziek. Kinderen en volwassenen brengen viool- en cellomuziek. Ook wordt er gespeeld door een barokensemble, saxofoonkwartet en hobotrio.
Beide avonden beginnen om 19.15 uur in het museum aan de Kerksingel 26. De toegang is € 3,- Voor meer informatie over de eindconcertenen de kaartverkoop: www.tobe.nl.