Ridderkerkse 'Toetifroeti'

RIDDERKERK - Nikki van der Linden hoopt een nieuwe traditie gelegd te hebben voor het Ridderkerkse theater Het Plein. Voor lokaal en regionaal talent organiseerde zij het "Toetifroeti Festival", waarvan de eerst editie afgelopen zaterdag werd gepresenteerd.

Het publiek kon op deze avond genieten van een bijzonder gevarieerd programma met muziek, dans en toneel.  Met luisterliedjes van Paul de Leeuw, Jules de Corte en  Herman van Veen brachten Jos Crezée en Arjan Nijman een "Ode aan het Nederlandse lied". Steviger was het geluid van Emmy Eve en haar band en de energieke show van de twee wedstrijdteams van Upstairs Dance & Fit, terwijl Rob van Rij en Celeste Liberty met alleen gitaar op het podium stapten. Daan Lodder kreeg het publiek mee met zijn sketsch "In de natuur", waarmee hij al eerder succes had op het Farelcollege. Ook Robin van Wijk maakte er als kok een dolle boel van. Leden van de Ambachtse toneelgroep ATOS brachten twee eenakters, die zich afspeelden langs de vangrail van rijksweg 15. De beste act werd door de jury beloond met een cheque van honderd euro. Runner-up voor die prijs was Emmy Eve, maar het feestje kon gevierd worden door de dansers van Upstairs. Initiatiefneemster Nikki van der Linden hoopt van "Toetifroeti" een jaarlijks festijn te kunnen maken.