Informatieavond De Groene Stroom

RIDDERKERK - Coöperatie De Groene Stroom houdt op maandagavond 3 juli een informatieavond over windenergie. De coöperatie wil samen met en voor bewoners van Ridderkerk energie in eigen beheer opwekken. Indien de bewonerscoöperatie zelf eigenaar is van windmolens, kunnen inwoners zelf beslissen over de opbrengsten.

In Ridderkerk is De Windvogel partner van De Groene Stroom. De Windvogel is reeds eigenaar van enkele windmolens en zonnedaken. Het partnerschap is nodig vanwege het kapitaal en de kennis van De Windvogel.

Gespreksonderwerpen op de informatieavond zijn onder meer: de voor- en nadelen van windenergie, de status van de windmolens in NIeuw-Reijerwaard, welke samenwerking is er tussen De Groene Stroom, De Windvogel en ENGIE Nederland en hoe kunnen inwoners participeren.

Meer informatie op: www.degroenestroom.org. De informatieavond duurt van 20 tot 22 uur. Locatie: Gemeentehuis.