Film van Ridderkerk rond 1976

RIDDERKERK - TV Ridderkerk laat komende week een film uit 1976 zien van diverse feestelijkheden en activiteiten in Ridderkerk. In deze film uit het archief van Stichting Oud Ridderkerk zijn beelden te zien van onder meer schaatsen op de Blaak en Kerksingel, vissen aan de Blaak en de optocht voor dertig jaar bevrijding (in 1975) en de Pinkstermarkt die in het teken stond van Zwitserland Ook werd de camera gericht op de Singelkerk, het oude gemeentehuis, Huys ten Woude, Riederborgh, manege Reyerbos en de haven van Ridderkerk. Verder komen de Gorzen, Koninginneweg en de markt aan de Dr. Colijnstraat voorbij. Deze oude film zal van maandag 3 t/m zondag 9 juli op de lokale televisie te zien zijn om 15.00, 17.00 en 21.00 uur.