Elly Mans overleden

RIDDERKERK - Op 66-jarige leeftijd is vorige week Elly Mans-Los overleden. Ze was bij velen in Ridderkerk bekend door haar, vaak optimistische gedichten. Elly was in 2009 ook een van de oprichters van de lokale dichterskring De Ridder Dichters. Ook toen het met haar gezondheid minder ging bleef zij zich daar als liefhebber van het woord voor inzetten. Vele jaren coördineerde Elly Mans het Gedicht van de Week. Daarnaast was ze de motor achter verschillende boekjes met werk van Ridder Dichters. Op eigen naam schreef ze twee dichtbundels. Het laatste verscheen begin dit jaar onder de titel "Dichter bij de rivier".

Met haar broer Ad Los was Elly ook oprichter van Leefbaar Ridderkerk. Het bracht haar ook een zetel in de gemeenteraad. Na vijf jaar deed ze in 2012 om gezondheidsredenen een stapje terug.

De begrafenis van Elly Mans is op vrijdag 30 juni op de Ridderkerkse begraafplaats Vredehof.

In maart dit jaar stond Elly in onze rubriek 'Waar ken ik jou van?' Lees het verhaal over deze positieve vrouw hier.