Vissen aan de Rijnsingel

RIDDERKERK - Voor de tweede vismiddag van de Stichting Evenementen Ridderkerk zaten dinsdag 27 jongens en meisjes aan de waterkant bij de Rijnsingel. Meestal is dit water de topper van de visweek, maar er lieten zich nu minder vissen zien. Jeske Velthuizen kon zich na anderhalf uur vissen laten kronen tot winnares. Zij bracht met acht vissen 72 centimeter op de meetlat. De nummers twee en drie deden hun naam eer aan. Het zilver was voor Thijn Visser, die zes vissen naar de kant bracht voor 69 centimeter. Marc Visser won de derde prijs met 55 centimer, waarvoor hij vijf vissen aan de haak sloeg. De vrijwilligers van hengelsportvereniging De Waal en andere helpers van de SER-werkgroep noteerden deze middag 48 gevangen vissen.

Vanmiddag is het viswater aan de Rembrandtweg en de laatste wedstrijd van deze visweek is op donderdag bij het water tussen de Paltrokmolen en Pelikaan in Drievliet. Ook deze wedstrijden zijn van 14.00 tot 15.30 uur. Meedoen kost € 1,-- per keer. Inschrijven kan vanaf 13.00 uur bij de visplek die wordt gemarkeerd met opvallende SER-vlaggen.