Vier dagen Jeugdland in De Fakkel

De laatste week van de schoolvakantie is er weer volop kinderpret in sporthal De Fakkel. Jeugdland Ridderkerk zorgt traditiegetrouw voor de vakantieafsluiting met veel creatieve activiteiten, springkussens en andere doe-attracties. Alle kinderen van 4 tot 12 jaar kunnen er van genieten van 15 t/m 18 augustus.

Een van de attracties dit jaar is "Snappie de Krokodil", een springkussen waarop de bezoekertjes op tijd in de bek van de krokodil moeten kruipen om er aan de achterkant weer uit te kunnen glijden. Wat kleinere kinderen kunnen zich vermaken op twee andere springkussens: een 'gewoon' sprookjes springkussen en een sprookjeskussen met een glijbaan.
Vaste bewegingsonderdelen van Jeugdland geworden zijn inmiddels The Hill Running stormbaan, DigiDance, rollerbank-fietsen en het bungee-web voor mooie luchtsprongen. 'Over water lopen' in het zwembad wordt er mogelijk nog aan toegevoegd.
Bij het knutselen houdt Jeugdland vast aan al jaren vertrouwde activiteiten, zoals bloemschikken, modelbouw, figuurzagen en vogelhuisjes timmeren. Daarnaast hebben de dames van de werkgroep weer een aantal nieuwe dingen bedacht. Daarmee krijgen de kinderen de kans om hun eigen windgong en houten sleutelhangers te maken. Ook kan men creatief aan de slag met foamklei en zandtekeningen.
Weer terug op Jeugdland is het Ridderkerks kampioenschap "Vier op 'n rij". Op de slotdag zijn de hele dag de voorrondes. De winnaars mogen 's middags strijden om de beker en de eervolle titel.
Jeugdland 2017 is geopend op dinsdag t/m donderdag van 9.30 tot 16.00 uur en op vrijdag van 9.30 tot 15.30 uur. De entree is € 2,50 per dag. Voor € 7,50 zijn er vierdagenkaarten te koop.