RVVH wint Ridderkerk Tournooi

RVVH heeft dit jaar het Ridderkerk Toernooi gewonnen. In de finale werd v.v. Rijsoord met 1-0 verslagen. Wilco Oudenaarden maakte in de eerste helft de winnende treffer.

RVVH had bijna de hele wedstrijd een licht veldoverwicht, maar verzuimde om dit in  doelpunten om te zetten. In de tweede helft kwamen er meer kansen en een hele serie corners voor de Ridderkerkers. Op het scorebord kwam er niks meer bij. Een keiharde kopbal van Oudenaarden spatte op de lat en Rijsoord-keeper Bekkers redde knap een vrije trap van Alex Rekondie uit de kruising. De laatste tien minuten wist Rijsoord was meer druk te zetten. De defensie van RVVH liet zich,zoals de hele wedstrijd, niet verrassen.

De wedstrijd om de derde en vierde plaats werd door Slikkerveer met 4-1 gewonnen. Steven van Dongen benutte in de eerste helft een penalty. Invaller Casper Gerritse besliste in de tweede helft het duel met drie treffers binnen acht minuten. Het aanvallend onmachtige Bolnes wist in de laatste minuut wat terug te doen.  Xioangelo Candelaria reageerde alert toen Slikkerveer de bal niet van het strafschopgebied kreeg.

Rijsoord-speler Darlison Gerardus werd uitgeroepen tot beste speler van het toernooi. De voorzitters van de vier voetbalclubs wezen de winnaar van deze prijs aan.