Op 25 augustus kan men nachtvlinders kijken in het Reijerpark

Kijken naar nachtleven

Ter gelegenheid van de landelijke Nacht van de Vleermuis en de Nationale NachtvlinderNacht zijn er op vrijdagavond 25 augustus activiteiten in het Reijerpark in Ridderkerk. Natuurvereniging IJsselmonde verzorgt een vleermuisexcursie en laat met een speciale opstelling nachtvlinders zien.

Met de excursie maakt men een rondwandeling door het park en de naastgelegen woonwijk. Men kan zo ontdekken waar vleermuizen verblijven en waar ze gaan jagen. Daarbij wordt uitgelegd hoe vleermuizen het landschap kunnen 'zien' en waarom ze ons niet in de haren vliegen. Na dit rondje kan men onder het genot van een kopje koffie of thee genieten van de kleurpracht van de nachtvlinders.
Met een speciale opstelling van lampen en doeken worden de nachtvlinders naar het NME-centrum gelokt. De hele avond is het mogelijk om een kijkje te nemen bij de nachtvlinders die op het witte doek gaan zitten. Hiermee krijgt men een inkijkje in grote diversiteit aan soorten die het park rijk is. Men kan met zo'n avond nachtvlinderen meer dan 75 verschillende soorten onder ogen krijgen. Iedereen is hiervoor welkom. Voor de vleermuisexcursie geldt wel een maximum aantal deelnemers. Aanmelden voor deze excursie is daarom verplicht. Belangstellenden kunnen zich opgeven via: excursies@natuurvereniging-ijselmonde.nl. Het vertrek is om 21.00 uur vanaf NME-centrum De Groene Draak aan de Kastanjelaan 70 (in het Reijerpark) in Ridderkerk-West.