Tentweek valt in de smaak

RIDDERKERK - "Het valt in de smaak" was afgelopen vrijdag de opmerking van toekijkende ouders. 277 kinderen zaten op dat moment pannenkoeken te eten in de tent op de laatste dag van de Tentweek in Slikkerveer.

Het was de hele week "(T)op survival"  in twee tenten. Het thema lied was elke dag goed te horen: "We klimmen op een berg. Sjokken door het zand. Moeten door het water naar de overkant. We gaan achter Jezus aan."

Maar er stond niet alleen evangelisatie op het programma. Naast dingen maken, knutselen en een vossenjacht was  toneelgroep WINK was ook van de partij.  In dit toneelstuk gingen drie meiden en drie jongens op survival. Ze bouwden een tent, maakten een vuurtje, en leerden vooral om samen te werken. Maar ze werden dwarsgezeten door de woudlopers, die vonden dat ze het bos vies maakten. Tot slot viel er ook nog een meisje in een diep ravijn, maar die werd gelukkig door de soldaat gered.

Het was ook vier avonden Top drukte met veel tieners (13 plus) met een eigen programma, een BBQ, het spel wie is de mol? en natuurlijk ook een echte Survival.

De gelukkige prijswinnaars van de kleurwedstrijd deze week zijn Max, Vincent en Lars.

Zondagmorgen vond er in de Wilhelminakerk een afsluitingsdienst plaats. In deze dienst hebben de kinderen het themalied en enkele andere liedjes uit de tent gezongen. Na de zomervakantie zijn de kinderen ook welkom op een van de jeugdclubs in het wijkgebouw van de Wilhelminakerk (Bourgondischelaan 1 te Slikkerveer). De clubs komen als regel tijdens het winterseizoen een keer per twee weken bij elkaar. Voor de kinderen die met de (Wilhelmina)kerk geen binding hebben is er een keer in de maand de "Kinder Bijbel Club". Voor meer informatie over alle kinderclubs kan men contact opnemen met Martin den Otter: 0180-411990 of tentweek@filternet.nl.