Helpen bij taalklas

Connect2Act zoekt vrijwilligers voor een taal- en integratieklas in Ridderkerk.

NLeducatie biedt praktische taaltrainingen voor alle laaggeletterde Nederlands- en anderstaligen die niet inburgeringsplichtig (meer) zijn. Met intensieve taallessen en doelgerichte begeleiding helpen zij deelnemers hun taalvaardigheden te verbeteren. Vrijwilligers kunnen daarbij helpen. Zij oefenen samen met de cursisten in het Nederlands spreken, luisteren, schrijven en lezen onder begeleiding van de docent. Ook kan men de cursisten helpen met het vergroten van hun digitale vaardigheden en/of rekenvaardigheden.
De lessen zijn op woensdag van 10.00 tot 12.00 uur en op donderdag en vrijdag van 10.00 tot 12.00 en 12.30 tot 14.30 uur in de bibliotheek van Ridderkerk. Vrijwilligers kunnen één of meerdere dagdelen voor ondersteuning zorgen.
Voor meer informatie kunnen belangstellenden contact opnemen met Connect2Act via 0180-430440 of info@connect2act.nl. Bekijk voor meer informatie: www.connect2act.nl.