Foto: Johan Kruithof

Christmas Event in sporthal De Fakkel brengt de boodschap van Kerstmis

RIDDERKERK - Vrijdagavond 15 december openen Harpe Davids en het Leger des Heils korps Rotterdam-Zuid om 19.30 uur met hun muziek het Christmas Event in sporthal De Fakkel. Het is voor het eerst dat zo'n grote feestelijke kerstviering in Ridderkerk plaatsvindt. Vrijwel alle kerken uit Ridderkerk doen mee aan deze avond.
Overdag wordt De Fakkel door vrijwilligers omgebouwd tot concertzaal. De organisatoren willen met dit event om te laten zien wat Kerst betekent en willen op een eigentijdse manier het kerstfeest vieren met de inwoners van Ridderkerk. Dus iedereen, jong en oud is welkom. De toegang is gratis.
Bij zo'n viering, die ruim een uur duurt, horen warme chocolademelk, vuurpotten, muziek van Harpe Davids en het Leger des Heils korps Rotterdam-Zuid en eigentijds toneel: "De koning komt!" met Hans Bok als verteller, uitgevoerd door een aantal enthousiaste vrijwilligers. De bekende organist, pianist, koordirigent, Jan Peter Teeuw, zorgt met een aantal muzikanten voor de begeleiding en de meidengroep Charming Three treedt op met een aantal kerstnummers. Gezamenlijk worden bekende kerstliederen gezongen. Er zijn informatiestands van o.a. de Alpha- cursus, het Leger des Heils, de Kandelaar en Present Ridderkerk. Er is ruimte om elkaar in een ongedwongen sfeer te ontmoeten.