Zelfverdedigingscursus 'Powervrouwen'

RIDDERKERK - Helaas komt vandaag de dag bedreiging, intimidatie, agressie en (seksueel) geweld steeds vaker voor. Meer en meer vrouwen krijgen hier mee te maken. Welzijn Ridderkerk organiseert een zelfverdedigingscursus voor vrouwen op woensdagochtend in De Loods. Deze cursus start op woensdag 7 maart.

Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de Nederlandse vrouwen slachtoffer is geweest van lichamelijk of seksueel geweld. Met de cursus Powervrouwen leert men in zes lessen van 1,5 uur te verdedigen met effectieve zelfverdedigingstechnieken tegen diverse vormen van agressie en geweld. Men leert wat je moet doen als iemand je vastpakt of probeert te verwurgen. Ook leert men om een situatie te de–escaleren met verbale en non-verbale communicatietechnieken en adequaat te reageren op stressvolle situaties.

De cursus is voor alle vrouwen vanaf 18 jaar. De trainingen worden in een veilige omgeving gegeven door een ervaren lesgever op woensdagochtend van 09.30 tot 11.00 uur in De Loods, P.C. Hooftstraat 4a. De kosten van deelname bedragen 30 euro.

Meer informatie of aanmelden? Neem contact op met Gertjan Kroon van Welzijn Ridderkerk via Gertjan.Kroon@welzijnridderkerk.nl of 06 – 215 219 92.