De bekerwinnaars van de eerste viswedstrijd

Jonge vissers eerder klaar wegens onweer

RIDDERKERK - De eerste SER-jeugdviswedstrijd van dit jaar werd maandagmiddag vervroegd beëindigd. Naderend onweer deed wedstrijdleider Piet den Boer besluiten om de wedstrijd bij Plas de Woude in Slikkerveer na 55 minuten af te blazen.

Ook de prijsuitreiking vond zo een halfuur eerder plaats dan gepland. Na het vergelijken van de vangstresultaten bleek dat er een gedeelde eerste prijs was. Puck Belder en Mark Visser hadden beiden 65 centimeter aan vis gevangen. Mark kwam aan dat totaal met vijf vissen en Puck had zeven vissen verschalkt. Voor de eerste prijs maakte dit niet uit. Allebei mochten een mooie beker in ontvangst nemen.
De tweede prijs was voor Tony Gemmink, die met vier gevangen vissen uitkwam op een totaal van 46 centimeter. Dat was één centimeter meer dan Thomas Kelderhuis, die eveneens vier vissen op zijn kaartje kon laten schrijven.
Voor bijna alle deelnemers wilde de vis op deze eerste vismiddag wel bijten. Van de 21 deelnemers konden er voor 18 vangsten worden genoteerd. Zij mochten allemaal iets uitzoeken van de prijzentafel. Naast de prijzen werden door Sportvisserij Zuidwest Nederland gevulde tasjes uitgedeeld.
De visweek van de Stichting Evenementen Ridderkerk wordt vandaag vervolgd aan de Rijnsingel in Bolnes. De wedstrijd is van 14.00 tot 15.30 uur. Inschrijven kan vanaf 13.00 uur. Deelname staat open voor jongens en meisjes t/m 14 jaar en meedoen kost € 1.
Op woensdag 14 augustus wordt op dezelfde tijden gevist bij de Rembrandtweg en op donderdag 15 augustus is de vijver achter zorgcentrum Reyerheem aan de Karper het wedstrijdwater.