Gazar Dermendjan scoorde zes keer

RVVH naar finale van Ridderkerk Toernooi

RIDDERKERK - RVVH heeft dinsdagavond eenvoudig de eerste wedstrijd van het Ridderkerk Toernooi 2019 gewonnen. Het klassenverschil met Bolnes werd met een doelpuntenfestijn gedemonstreerd. Na 90 minuten kon scheidsrechter Sebastian Janssens afblazen bij een stand van 11-2.

Toch was het Bolnes dat verrassend op voorsprong kwam. Chendrik Privania was bij een hoge bal alerter dan de keeper. De in de uittenues spelende gastheren van het toernooi wisten die 0-1 tot halverwege de eerste helft te verdedigen. Daarna vond RVVH met vlot combinatiespel snel de gaatjes. Shamir de Jesus en Papito Merencia konden kort na elkaar vrij binnen koppen binnen de zestien, waarna Gazar Dermendjan en Ton Stok de ruststand bepaalden op 4-1. In het tweede deel werd het een walk-over, mede omdat Bolnes pogingen bleef doen om de aanval te zoeken. Dat gaf Dermandjan de kans om binnen een kwartier zijn hattrick te voltooien. Hij benutte voor zijn derde een penalty, die de arbiter enkele minuten daarvoor ook al had kunnen geven. Shamir de Jesus maakte in de 70ste minuut zijn tweede en drie minuten later scoorde Chris Sprangemeijer de 8-1. Met nog een kwartier te gaan was het weer Dermendjan die het net vond. Bolnes, dat ook nog de paal trof, deed daarna wat terug met een doelpunt van Jailson Santos. In de slotminuten was het weer Dermandjan die twee keer het net deed bollen.
Aanstaande zaterdag speelt RVVH de finale tegen Slikkerveer of Rijsoord. Deze wedstrijd wordt vanavond op het sportpark van Bolnes gespeeld. De wedstrijd om de derde en vierde plaats begint zaterdag om 12.00 uur. Om 14.00 uur is de aftrap van de finale.