Van Gelder brengt nu ook echt fruit naar 3 x  2
Van Gelder brengt nu ook echt fruit naar 3 x 2

3x2 gaat op de gezonde toer

RIDDERKERK - Met de start van de 2019 editie van Jeugdwielertour 3x2 voor de deur heeft de organisatie besloten om op de gezonde tour te gaan in samenwerking met Van Gelder groente & fruit. De deelnemende teams halen dit jaar dus niet de punten binnen met snoepgoed en chocolade, zoals bekend uit het 3x2 lied, maar met gezonde snacks.

"We hebben met 3x2 een maatschappelijke functie. We zetten tijdens deze editie dan ook in op duurzaamheid en pakken op verschillende gebieden onze verantwoordelijkheid", zegt voorzitter Peter van Dijk: "Zo wordt tijdens de helft van de drinkpauzes limonade vervangen door water, krijgt iedereen tijdens de lunch een gezonde snack, mogen er geen plastic rietjes meer gebruikt worden en worden plastic bekers vervangen door karton."
In Van Gelder groente & fruit, trouwe teamsponsor van 3x2, heeft de organisatie een goede partner gevonden om 3x2 te verduurzamen. "Met onze vernieuwde winkel in de Versmarkt en de ontwikkeling van een webshop voor consumenten zetten wij, in lijn met ons nieuwe pand en Experience Center, vol in op smaak, duurzaamheid en gezondheid. Daarom kunnen wij ons goed vinden in de visie van de organisatie" aldus Gerrit van Gelder. "Om die reden zullen wij iedere deelnemer dagelijks van een gezonde snack voorzien tijdens de lunch".
In navolging op het uitdelen van gezonde snacks heeft de organisatie besloten dat alle groepen in de lunchpauze bij elkaar moeten blijven en de snoepkraam gesloten blijft. "Dit gaat ten koste van onze inkomstenbron, maar dat vinden we van ondergeschikt belang. Door deelnemers verplichte rust te geven, gunnen ze zichzelf de tijd om hun brood en fruit ook echt op te eten. Dat was een goede tip van Van Gelder" stelt Peter van Dijk.
De winnaars van de 2019 zullen tevens een rondleiding krijgen door het nieuwe bedrijfspand en Experience Center van Van Gelder, waar ze alles leren over gezonde voeding. ,,De winnaars zullen hier leren dat gezonde voeding veel beter past bij een week vol sport en spel dan snoep", besluit Gerrit van Gelder.