Ruben Silva Lopez (16) in duel met Lorenzo van der Heijden

Rijsoord naarfinale van Ridderkerk Toernooi

RIDDERKERK - De finale van het Ridderkerk Toernooi gaat aanstaande zaterdag tussen RVVH en Rijsoord. Na de 11-2 winst van RVVH op Bolnes plaatste Rijsoord zich woensdagavond met een 2-0 overwinning op Slikkerveer.

Het kletsnatte veld (geen kunstgras) van Bolnes bleek voor beide ploegen een handicap om goed spel op de mat te brengen. De beste kansen waren in de eerste helft voor Rijsoord. Na een klein halfuur schoot Jimmy van der Vaart van dichtbij keihard de 1-0 binnen toen hij een afgeketste bal voor de voeten kreeg. Hij kreeg daarna ook de grootste kans op de 2-0, maar miste vanaf de penaltystip. Slikkerveer was in de tweede helft twee keer dicht bij de gelijkmaker. Tien minuten voor tijd bracht Marcello Gomes da Veiga voor de beslissing. Na een corner schoot hij net buiten de zestien fraai langs de sterk keepende Tom Mulder.
Aanstaande zaterdag speelt Slikkerveer de wedstrijd om de derde/vierde plaats tegen Bolnes. De aftrap is om 12.00 uur op het sportpark van Bolnes. Om 14.30 uur begint de finale.