Buurtcirkel in Drievliet

RIDDERKERK - Zelfredzaam zijn is niet voor iedereen even makkelijk en een Buurtcirkel helpt om mensen in de wijk met elkaar te verbinden. In Ridderkerk bestaat een Buurtcirkel specifiek voor senioren. Deze buurtcirkel is onderdeel van de programmering op het Ontmoetingsplein Reyerheem. Een Buurtcirkel bestaat uit negen tot twaalf mensen uit dezelfde wijk die elkaar ondersteunen bij dagelijkse zaken, zoals boodschappen, administratie, maar ook sociale activiteiten. Wederkerigheid is het sleutelwoord: samen gebruik maken van elkaars talenten. Het is een plek voor mooie ontmoetingen vol warmte en aandacht voor elkaar. Er wordt naar elkaar geluisterd en de deelnemers helpen elkaar op iedere mogelijke manier. Er zijn inmiddels twee buurtcirkels in de wijk Drievliet, er is in één cirkel nog plaats voor nieuwe deelnemers aan de buurtcirkel (dinsdagmorgen, oneven weken). Voor meer informatie of aanmeldingen kan men contact opnemen met Franny de Wit (06 46642068 ) of Netty Aaftink (06 53683272).