Tentoonstelling met oud speelgoed en schoolplaten

RIDDERKERK - Na de expositie met drie Ridderkerkse kunstenaars duikt Museum Ridderkerk Oudheidkamer weer de geschiedenis in. Van 8 mei t/m 6 juli kunnen bezoekers terug in de tijd met een tentoonstelling van oud speelgoed.

Uit de oude doos gehaald worden onder meer poppen, autootjes (Dinky Toys), mini fornuizen, mini keukengerei en een paard op wielen. Ook wordt een verzameling speldjes getoond.
Naast het speelgoed kan men met deze wisseltentoonstelling terug naar de schooltijd, toen de lessen aardrijkskunde, geschiedenis en biologie nog gegeven werden met schoolplaten en landkaarten. Voor de scholen in Ridderkerk is een speciaal programma gemaakt, waarbij de kinderen niet alleen de tentoonstelling kunnen bekijken. Ze kunnen ook spelletjes van toen ervaren door het zelf te doen. Hinkelen, touwtje springen en ganzenborden kan dan een ontdekking zijn. Voor het publiek is de tentoonstelling te bezoeken op woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur. De toegang tot het museum aan de Kerksingel 26 is gratis.