Het Kijfhoekkerkje is op 5 augustus voor iedereen open
Het Kijfhoekkerkje is op 5 augustus voor iedereen open Foto:

Achter orgel in Kijfhoekkerkje

HEERJANSDAM - Zaterdag 5 augustus organiseert de Stichting Behoud Kijfhoekkerk alweer de voorlaatste open dag van dit seizoen. Belangstellenden zijn welkom tussen 12.00 en 16.00 uur.
Wie de vorige keer verhinderd was, krijgt u op deze dag nogmaals de kans het orgel van de Kijfhoekkerk of het eigen favoriete muziekinstrument te bespelen in dit sfeervolle polderkerkje met haar prachtige akoestiek. Aangezien hier de vorige keer druk gebruik van gemaktis besloten dit experiment nog een keer te herhalen.
Vrijwilligers van de Stichting en van het Historisch Genootschap Heerjansdam zijn aanwezig om de vragen van bezoekers betreffende de historie van de Kijfhoekkerk en omgeving te beantwoorden. Ook voor stamboomonderzoek kan men bij deze mensen terecht. Deze keer geen rondleiding door I.V.N. gids Jan de Kok, maar bij de laatste open dag in september is hij weer van de partij. Natuurlijk staat er weer een gratis kopje koffie of iets dergelijks de belangstellenden klaar, al is een vrijwillige bijdrage ter bestrijding van de onkosten en het in stand houden van de kerk altijd van harte welkom.