Foto:

Frans Romeijn (EvR) doet een stapje terug

Frans Romeijn van Echt voor Ridderkerk heeft bij de voorzitter van de gemeenteraad, burgemeester Attema zijn ontslag aangeboden als raadslid. Dit om gezondheidsredenen. Hij blijft zich als burgerlid inzetten voor de gemeenschap.
Romeijn (57) kampt al enige tijd met zijn gezondheid en de hectiek van het raadswerk is niet in het belang van zijn herstel. "De afgelopen jaren heb ik mij met genoegen en plezier ingezet; niet alleen voor de lokale politieke vereniging Echt voor Ridderkerk of de raad, maar bovenal voor de inwoners van Ridderkerk. Het is een eer hen te mogen dienen en ik ben de voorzitter alsook de collega raadsleden erkentelijk voor de buitengewoon plezierige samenwerking die ik daarin heb mogen ervaren."
Romeijn mag dan een stapje terug doen, hij zal zich geenszins uit de politiek terug trekken. "Met name het sociale domein is in onze vergrijzende gemeente een belangrijk aandachtspunt en ik zal mij als burgerlid blijvend inzetten op dit onderwerp." Frans Romeijn wordt voor de resterende raadsperiode opgevolgd door partijgenoot Wim van der Linden, die deze periode al eerder voor enkele maanden zijn zetel mocht bezetten.

Frans Romeijn

Fietsendieven bij zwembad

De politie heeft vorige week vier jonge fietsendieven betrapt bij zwembad De Fakkel. Een passerende agent zag hun schichtige gedrag en waarschuwde zijn collega's. Die wisten de jongens op heterdaad te betrappen.