Een warme ontvangst voor de groep in Zeeland
Een warme ontvangst voor de groep in Zeeland Foto:

Zomerfestijn valt goed in de smaak

De uitstapjes voor senioren, georganiseerd door Sport en Welzijn, lopen uitstekend. Afgelopen week stonden een busreis door Zeeland, High Tea bij Nikki en de scootmobieltocht op het programma.
Dinsdag 25 juli vertrok een volle bus richting Zeeland. De rit ging eerst richting Nieuwdorp, waar de deelnemers werden ontvangen met koffie en een Zeeuwse bolus. De verzorging op wijnboerderij Boonmans was dik in orde. In de middag werd er geluncht en daarna ging het via de Noordzeeroute huiswaarts. Het was zo een geweldige middag, ook de chauffeur was top, informatief en rustig rijdend.
Op donderdag 27 juli stond een scootmobieltocht op het programma. Om 13.00 uur verzamelde de groep bij Grandcafé Burgerzaken in het centrum van Ridderkerk. Dertien deelnemers in de scootmobiel en drie begeleiders op de fiets vertrokken richting Barendrecht. Bij pannenkoekenhuis De Oude Maas rustte de groep uit met een drankje en een pannenkoek. Daarna vertrok de stoet naar Heerjansdam en via Rijsoord weer terug naar het centrum van Ridderkerk. Het weer was perfect, een goede temperatuur en geen regen. Op donderdag genoten deelnemers van een High Tea bij Nikki op het Koningsplein. De bijna dertig deelnemers genoten van heerlijke cakejes, scones, sandwiches en andere hapjes. Onder het genot van een heerlijke kop thee of koffie werd er gekletst over van alles.
De laatste activiteiten voor dit zomerfestijn zijn een bezoek aan de zuivelboerderij in Maarsbergen en het afsluitdiner bij Proeflokaal Bregje. Voor beide activiteiten zijn er nog enkele plekken vrij. Inschrijven kanop het kantoor van Sport en Welzijn aan de Schoutstraat 5.