De Jacques van der Linden bokaal was vorig jaar voor Rijsoord
De Jacques van der Linden bokaal was vorig jaar voor Rijsoord Foto:

39ste Ridderkerk toernooi

Het sportcomplex van v.v. Rijsoord is komende week het decor van het jaarlijkse Ridderkerk Toernooi. Het is de 39ste keer dat de lokale voetbalclubs zich met dit toernooi treffen. Voor de elftallen is dit een lekkere warming-up voor het nieuwe seizoen en een mooie manier om de teams met de nieuwe spelers te presenteren aan het Ridderkerkse publiek.
Op eigen terrein mag Rijsoord als titelverdediger het toernooi op dinsdag 8 augustus openen met de wedstrijd tegen Slikkerveer. De aftrap is om 19.30 uur. RVVH en Bolnes spelen op woensdag 9 augustus de tweede wedstrijd om de finale. Ook dit duel begint om 19.30 uur.
De verliezers van deze wedstrijden spelen op zaterdag 12 augustus vanaf 12.00 uur aan de Vlasstraat voor de derde en vierde plaats. De finale met als inzet de de Jacques van der Linden bokaal begint om 14.30 uur.

Zonnepanelen
Als eerste buitensportvereniging presenteert v.v. Rijsoord op deze zaterdagmiddag ook de zogenaamde Soft-points. Dit zijn zonnepanelen langs het veld waar tijdens de wedstrijden gewoon reclame op zichtbaar is en die, als er niet gevoetbald wordt, gekanteld worden en dan als zonnepaneel dienst doen. Zo kan v.v. Rijsoord energieneutraal worden en de kosten die daarmee bespaard worden in de sport investeren.

Oefenwedstrijden
Slikkerveer heeft op zaterdag 5 augustus haar eerste oefenduel om 15.30 uur met een uitwedstrijd tegen IFC (zondag). RVVH oefent zaterdagmiddag thuis tegen Halsteren. Ook op het Ridderkerkse sportpark rolt de bal vanaf 14.30 uur.