Volgende week is het weer feest met 3x2 (foto Erik Jonkman)
Volgende week is het weer feest met 3x2 (foto Erik Jonkman) Foto:

Meedoen met jeugdwielertoer 3x2

Ruim 250 kinderen tellen nu al af voor de jaarlijkse jeugdwielertour 3x2. Zij zijn ingedeeld in de groepen, waarmee van 7 t/m 12 augustus dit jaarlijkse vakantie-evenement in en rond Ridderkerk wordt gehouden. Het festijn begint traditiegetrouw met een spelletjesdag op het Reijerpark.
Terwijl iedereen druk is met de spelen worden de fietsen van alle deelnemers gekeurd. Alleen met fietsen die technisch in orde zijn, mag worden opgestapt voor de dagelijkse fietstochten. Ook dit jaar gaat de 3x2 karavaan naar onder meer de Alblasserwaard, Rhoonse Grienden en de Hoeksche Waard. Op die fietsdagen is er een 'grote rust' met een spelonderdeel in een zwembad. Op zaterdag 12 augustus is de finale in sporthal De Fakkel, na de feestelijke optocht met traditiegetrouw versierde fietsen door Ridderkerk.

Inschrijving
Er kan nog worden ingeschreven. Deelname staat open voor kinderen die geboren zijn tussen 7 augustus 2001 en 1 januari 2009. Meedoen kost € 30,--. Het is mogelijk om via de site van 3x2 in te schrijven en te betalen. De laatste inschrijvingen kunnen maandagmorgen om 8.00 uur nog op het Reijerpark. Het deelnamegeld moet dan wel contant worden betaald en men moet een ingevuld en getekend inschrijfformulier kunnen overleggen. Dit formulier kan van de site van 3x2 worden gedownload. Omdat de groepen al zijn ingedeeld kan er alleen nog maar individueel worden ingeschreven. Plaatsing met een vriendje in één ploeg is niet meer mogelijk. Voor meer informatie over inschrijving kan men contact opnemen met Marjan Bravenboer: 0180-418669 of 06 1271 5384.