Quatsch staat op 27 oktober op de planken in de Opstandingskerk

Toneel in Rijsoord

vrijdag 27 oktober 2017 20:00

RIDDERKERK - Toneelvereniging Quatsch brengt op vrijdag 27 oktober het blijspel "Oude Sprookjes In Een Nieuw Spijkerjasje" op de planken in Rijsoord. In dit stuk komen sprookjesfiguren tot leven, maar dan in de tijd van nu.
Het stuk speelt zich af in de herberg van Doc, een van de Zeven Dwergen. De tijd in de mijnen ligt al jaren achter hem. Gelukkig woont Sneeuwwitje nog steeds bij de zeven mannen in. Veel in het huishouden gebeurt er niet meer, want Sneeuwwitje heeft erg druk met andere zaken. Roodkapje zucht wat af, die heeft het mantelzorgen voor haar grootmoeder na al die jaren wel gehad. Daarnaast is Doc ook niet altijd even blij met de komst van Hans en Grietje. Grietje is nooit echt de opsluiting in het snoephuisje te boven gekomen en bij Hans groeit de zorg voor zijn zus ook wel zo'n beetje boven het hoofd. Vervolgens stapt ook Keizer, die van De Nieuwe Kleren, te pas en te onpas de herberg binnen. Druk met vooral zichzelf en zijn nieuwe kleren. En dan is er nog Prins Philip die al jaren wacht, en wacht totdat Doornroosje eindelijk haar ogen eens open doet in het torenkamertje. Als Keizer een feestje wil organiseren in de herberg, Doornroosje spoorloos is verdwenen en er een persoon uit een ander land de herberg betreedt is de chaos in sprookjesland compleet. De opvoering is in de Opstandingskerk aan de Rijksstraatweg 95. De aanvang is 20.00 uur. Kaarten zijn voor € 7,50 te koop aan de Mauritsweg 33 in Rijsoord en de Brasem 219 in Drievliet. Bestellen kan ook via: toneelvereniging-quatsch@hotmail.com.