Ridderkerks Symfonieorkest komt met een romantisch concert

Romantiek in november

zaterdag 25 november 2017 20:00

Op 25 november zal het Ridderkerks Symfonieorkest een concert geven met als thema Romantiek. Alle muziek die ten gehore wordt gebracht is namelijk aan het eind van de 18e eeuw gecomponeerd en heeft duidelijke stijlkenmerken van deze periode.

Op de lessenaars staan de Eerste Symfonie van Max Bruch, de Préludes van Franz Liszt, Klarinetconcert No. 1 van Karl Maria von Weber en de Legenden 1 en 5 van Anton Dvorák. Bijzonder bij dit concert is dat dirigent Marcel Geraeds de prachtige solopartij van het 1e klarinetconcert van Carl Maria von Weber zal vertolken. Voor het orkest geeft dit een extra uitdaging, omdat zij hierdoor meer zelfstandig zullen moeten musiceren.

Voorafgaand aan het programma zijn de concertgangers om 19.15 uur welkom voor een introductie op de muziek. Met deze informatie over de stukken en componisten zullen de werken tijdens het concert meer tot leven komen. De introductie is bij te wonen voor €2,50, voor Vrienden van het orkest is dit gratis. Het concert begint om 20:00 uur in de Gereformeerde Opstandingskerk, Rijksstraatweg 195 in Rijsoord. Kaarten à €15,- zijn te koop aan de zaal of via info@ridderkerkssymfonieorkest.nl.