Voorstelling: Slaap, tijger, slaap

zaterdag 20 januari 2018 13:45

RIDDERKERK - Poppentheater 'Dubbele Jan' maakt een mooie voorstelling bij het boek Ssst! De tijger slaapt, prentenboek van het jaar 2018.

Van 24 januari tot en met 3 februari zijn De Nationale Voorleesdagen. Voorlezen is een feest. Het voorlezen van een verhaaltje of het bladeren in een prentenboek zorgt voor het maken van herinneren bij kinderen. Ook heeft voorlezen een positief effect op woordenschat, spelling en tekstbegrip. Daarom vinden ook dit jaar De Nationale Voorleesdagen weer landelijk plaats. Tijdens de Voorleesdagen staat het voorlezen aan de allerkleinsten ook centraal in de Bibliotheek AanZet. Ze organiseren verschillende activiteiten waar ouders, opa's en oma's en (klein)kinderen aan mee kunnen doen.

De voorstelling: Slaap, tijger, slaap
Dit jaar is Ssst! De tijger slaapt verkozen tot Prentenboek van het Jaar 2018. Poppentheater 'Dubbele Jan' heeft hier een mooie voorstelling bij gemaakt voor kinderen van 3 tot 6 jaar. Locatie: bibliotheek Ridderkerk. 20 Januari van 13.45 tot en met 14.30 uur. Toegang gratis.