Theatervoorstelling 'Loveland' voor jongeren

woensdag 14 februari 2018 20:00

RIDDERKERK - Het jongerenwerk organiseert op woensdag 14 februari een interactieve theatervoorstelling voor jongeren over lust en liefde: 'Loveland' in De Loods (P.C. Hooftstraat 4a). De voorstelling wordt gespeeld door Theatergroep PlayBack. De voorstelling begint om 20 uur en eindigt om 21.30 uur. Entree is gratis en de deuren gaan open om 19.30 uur.

Loveland
Seks is overal. Iedereen doet het en in de media is het een geliefd onderwerp. Voor veel jongeren lijkt seks niks nieuws. Maar is dat wel zo? Loveland laat een wereld zien waarin treffende personages twijfels hebben over seks.

Alice mag voor het eerst alleen op vakantie. Daar zal ze haar vakantie vriendje Menno weer zien. Over de app hebben ze afgesproken 'het' dit jaar te doen. Maar als puntje bij paaltje komt voelt Alice dat ze er nog niet klaar voor is. Ze weet niet hoe ze dit aan Menno moet duidelijk maken. Menno wordt hier heel onzeker van. Het publiek wordt uitgedaagd de personages te helpen met elkaar in gesprek te gaan.

Handboek voor seks
Loveland zoomt in op de persoonlijke ervaringen van jongeren met seksualiteit. Na de voorstelling volgt een interactief gedeelte waarbij PlayBack de jongeren uitnodigt op de speelvloer om mee te denken en tot oplossingen te komen. Artistiek directeur Kim Zonneveld: 'Er is geen handboek voor de eerste keer seks. Maar je kan jongeren er wel van bewust maken welke omstandigheden een handje helpen. Zoals je eigen grenzen aangeven, elkaars grenzen respecteren, en beter weten hoe je een open gesprek kan voeren.' Naast Loveland biedt PlayBack ook avonden voor ouders en docenten over communiceren met pubers over seksualiteit.

Aanmelden
Aanmelden via jongerenwerker Katyana Timmermans via Katyana.Timmermans@welzijnridderkerk.nl. Bekijk www.welzijnridderkerk.nl voor meer informatie over het jongerenwerk in Ridderkerk.