Matterhorn bij Filmhuis

vrijdag 23 februari 2018 19:30

RIDDERKERK - In het filmhuis, theater het Plein, Gemeentehuis, Koningsplein 1, wordt op 23 februari de indringende film Matterhorn vertoond met onder andere Ton Kas, René van 't Hof en Porgy Franssen. Aanvang 19.30 uur

Het is een tragikomedie over Fred, een eenzame man van 54 die sinds de dood van zijn vrouw alleen in het dorp woont. Hij heeft buren, gaat naar de kerk, maar verder gebeurt er bitter weinig in zijn leven. Tot hij op een dag toevallig kennismaakt met de zwerver Theo die in het dorp ronddoolt. Het contact met Theo doet Fred helemaal openbloeien.

Enkel reacties:
Eindelijk weer eens een film waarbij ik heb zitten schaterlachen, wat spelen beiden geweldig zeg.
Ik had het er met een kennis over en die zei dat René Van 't Hof zijn rol toch niet zo moeilijk was omdat ie bijna niks zegt.

Gisterenavond voor de derde keer naar deze film gekeken. En hoe vaker ik hem zie, hoe mooier ik hem ga vinden. Hij is niet alleen ontzettend grappig, maar er zit ook nog een mooi dieper verhaal in.

Inleiding: Pieter Taselaar

Toegangskaarten van  5 euro zijn twee weken van te voren verkrijgbaar in de Wereldwinkel, Schoutstraat 5 en voorafgaande aan de voorstelling aan de zaal.
Filmhuis is een initiatief van Gilde Ridderkerk