Lezing door Professor Cor van der Klauw

woensdag 14 maart 2018 14:30

Gezamenlijk themamiddag KBO/PCOB woensdag 14 maart 2018.  Titel: Kijken met je ogen en zien met je brein: de visuele waarneming.                                                                     Het lijkt zo vanzelfsprekend dat wij met onze ogen de wereld om ons heen kunnen zien. We zien huizen en bomen en weten dan ook direct dat het bomen en huizen zijn. Zo eenvoudig is dat niet. Alleen door nauwe samenwerking tussen ogen en hersenen ( ons brein ) kunnen we de wereld om ons heen waarnemen. In de lezing wordt in gegaan op de bouw en werking van het oog als ons kijkinstrument. Vervolgens wordt besproken hoe ons brein de indrukken van buiten tot begrijpelijke beelden omzet. Waar en waarom gaat het soms mis?  De middag wordt gehouden in de parochiezaal van de St.Joriskerk, Hovystraat 62, Ridderkerk. De zaal gaat open om 14.00u. aanvang 14.30u.