Ridderkerkse senioren veilig online

dinsdag 24 juli 2018 13:30

RIDDERKERK - Online zaken regelen is tegenwoordig heel gewoon. Voor veel senioren is dit echter nog niet vanzelfsprekend. Zij vragen zich vaak af: Is dit wel veilig? Daarom houdt Allemaal Aafje de cursus 'Veilig Online'. Deelnemers zijn na de cursus minder afhankelijk van anderen en begrijpen zelf hoe het werkt. Deze cursus zorgt ervoor dat Ridderkerkse senioren in slechts één middag leren hoe zij veilig kunnen e-mailen en internetten. De cursus bestaat uit een theorie- en praktijkgedeelte. De verschillende onderwerpen die behandeld worden, gaan over het herkennen van online gevaren en het voorkomen van problemen. De trainer zorgt er voor dat de apparaten (laptop, tablet of smartphone) van de deelnemers veilig worden ingesteld, zodat men thuis ook veilig aan de slag kan met wat er tijdens de cursus is behandeld.

Deze cursus wordt gehouden op dinsdag 24 juli aanstaande van 13.30 – 16.30 uur bij Aafje 't Ronde Sant, Hugo de Groothof 1 in Ridderkerk. Kosten voor deze drie uur durende cursus zijn 35 euro inclusief koffie/thee. Allemaal Aafje leden betalen op vertoon van hun geldige pas 30 euro. Aanmelden kan vóór 16 juli aanstaande. Bel 010 261 3610 bij geen gehoor kan de voicemail worden ingesproken, men wordt dan teruggebeld. Men kan ook mailen naar info@tabletstudent.nl