Presentatie over de ontwikkeling van de Biesbosch

donderdag 8 november 2018 20:00

RIDDERKERK - Donderdagavond 8 november aanstaande geeft Boswachter Thomas van der Es een lezing over de Biesbosch in het NME Centrum De Groene Draak, gelegen in het Reijerpark. Het adres is Kastanjelaan 27 te Ridderkerk. De aanvang is 20.00 uur; de zaal  is open 19.30 uur. Kosten zijn drie euro per persoon inclusief één kopje koffie of thee. Vorig jaar verscheen het boek 'De nieuwe Biesbosch' van Thomas van der Es. In deze presentatie neemt hij ons mee door de Biesbosch van nu. In de afgelopen eeuwen werd de Biesbosch langzaam polderland. Nu krijgen de rivieren weer de ruimte en mag de natuur haar gang gaan, dat pal onder een uitpuilende Randstad. Biddende visarenden hangen boven meanderende geulen en de majestueuze zeearend verjaagt een groep ganzen. Bevers bouwen aan hun burchten en het is wachten op de terugkeer van de otter en de steur.