De werkgroep van het Alzheimer Café in Ridderkerk
De werkgroep van het Alzheimer Café in Ridderkerk Foto:

Tien jaar Alzheimer Café Ridderkerk

maandag 12 november 2018 19:30

Op 12 november is er weer een Alzheimer Café Ridderkerk in Gasterij de Ontmoeting aan de Boksdoornstraat 80. Elke tweede maandagavond van de maand wordt deze bijeenkomst georganiseerd. Deze avond wordt het 10-jarig jubileum van het Alzheimer Café Ridderkerk gevierd en staat het thema 'Wat is dementie' centraal.
Drs. Rozemarijn van Bruchem, werkzaam in het Erasmus MC als internist ouderengeneeskunde op de polikliniek Geriatrie en op de klinische afdeling Geriatrie, zal spreken deze avond. Tijdens deze avond wil de werkgroep, samen met alle vrijwilligers en u, stilstaan bij het 10-jarig jubileum van het Alzheimer Café. Daarom wordt er wat lekkers geserveerd bij de koffie. Ook wethouder Marten Japenga zal deze avond aanwezig zijn.
Het Alzheimer Café is een ontmoetingsplaats voor mensen met dementie, hun familieleden, vrienden en andere belangstellenden. De avond begint om 19.30 uur en duurt tot ongeveer 21.15 uur. U hoeft zich niet aan te melden en de toegang is gratis. De zaal gaat om 19.00 uur open. Vooraf en na afloop is er gelegenheid om met lotgenoten in contact te komen en ervaringen uit te wisselen. Er is een informatiestand met brochures van Alzheimer Nederland en er zijn boeken met diverse onderwerpen over dementie aanwezig die men gratis kan lenen.
Het Alzheimer Café wordt georganiseerd door de werkgroep Alzheimer Café Ridderkerk. Deze werkgroep bestaat uit Karaat Mantelzorg, Verpleeghuis Salem, Riederborgh, Internos en Aafje thuiszorg, huizen, zorghotels. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Mineke Boon van Karaat Mantelzorg: 0180-763717 of info@karaatmantelzorg.nl.