Mooie opbrengst huis aan huis collecte

donderdag 24 januari 2019 19:45

RIDDERKERK - Onlangs werd door de Stichting Draagt Elkanders Lasten de jaarlijkse huis aan huis collecte gehouden in Ridderkerk. De vele collectanten gingen weer van deur tot deur en verzamelden op die manier ruim 4100 euro. Een mooi bedrag, ondanks het feit dat steeds minder mensen nog contant geld in huis hebben. SDEL heeft daar iets op gevonden, namelijk betaling via een app met QR code. Landelijk is hiermee nog een proef gaande, maar SDEL heeft hier al mee gewerkt en enkele gevers maakten ook gebruik van deze mogelijkheid. Het wordt de nieuwe manier van geld inzamelen voor goede doelen. De opbrengst van deze collecte gaat naar hulp aan kinderen in het noordoosten van Roemenië en  Moldavië. De omstandigheden waaronder veel kinderen hier moeten opgroeien in zeer grote armoede zijn vaak schrikbarend. Ook tijdens een recent bezoek door een aantal bestuursleden moest dit opnieuw worden geconstateerd.

Mensen die nieuwsgierig zijn geworden zijn op 24 januari om 19.45 uur van harte welkom in Gasterij "de Ontmoeting" aan Boksdoornstraat 80. Men kan aan de hand van foto's en een film zelf getuige zijn van de omstandigheden daar. Ook zullen Sebastian Mariniuc, directeur van de Roemeense stichting Pentru Tine, en Laurentiu Mariniuc, sociaal werker bij deze stichting, vertellen over hun ervaringen en moeilijkheden die ze bij vele bewoners in hun omgeving tegen komen. De toegang is vrij, maar er zal wel een collecte zijn.