Muziek in de stille week

woensdag 17 april 2019 19:00

OUD-BEIJERLAND - In de week voor Pasen wordt op woensdag 17 april 2019 in de Greupkerk van Oud-Beijerland een muzikale avond gehouden in het teken van Goede Vrijdag en Pasen. Tijdens deze avond zal met muziek en samenzang worden stilgestaan bij het thema 'Lam van God'. Medewerkenden aan deze avond zijn Marion Teeuw (zang), Peter Koetsveld (klarinet) en Jan Peter Teeuw (orgel en piano). Op het programma staan prachtige liederen, zoals 'Via Dolorosa' en 'Agnus Dei'. Daarnaast is er samenzang van bekende lijdensliederen. Peter en Jan Peter spelen samen enkele intermezzi, waaronder het ontroerende 'Erbarme Dich' van Bach. Ook zullen beiden improviseren op toepasselijke gedichten en bijbelteksten. Al met al een ingetogen en inhoudsvolle avond ter voorbereiding op Goede Vrijdag en Pasen.

Marion Teeuw (1993) kreeg onder andere zanglessen van Ilona van Grondelle. Ze werkt regelmatig mee als solist aan concerten. Peter Koetsveld (1961) was onder andere eerste klarinettist bij het Cape Town Symphonic Orchestra in Kaapstad (Zuid-Afrika), het New English Orchestra en het Hineni Symfonieorkest. Op dit moment is hij dirigent van diverse gospelkoren. In 2002 richtte hij het Kurios Klarinet Kwartet op. In 2018 verscheen zijn eerste solo-CD, 'Roots'. Jan Peter Teeuw (1987) is kerkorganist in Ridderkerk en geeft veelvuldig (orgel)concerten. Van zijn hand verschenen bundels met orgelmuziek, instrumentale muziek en arrangementen. Jan Peter werkte mee aan vele cd's, waaronder drie solo-cd's. Met Marien Stouten maakte hij twee vierhandige cd's. Daarnaast is hij dirigent van vier koren, waaronder het Korendijks Mannenkoor.

Het concert begint om 19:00 en duurt ongeveer een uur. De entree is vijf euro per persoon. De Greupkerk is te vinden aan de Stougjesdijk 208. Parkeren kan (beperkt) aan de dijk, en verder bij de Agrimarkt (tegenover de kerk). Iedereen is van harte welkom.