Tien jaar Knaagspoor

zaterdag 15 juni 2019 10:00 tot 16:00

RIDDERKERK - Konijnen- en knaagdierenopvangcentrum 'het Knaagspoor' in Ridderkerk bestaat 10 jaar en laat dat niet onopgemerkt voorbij gaan. Zaterdag 15 juni is het opvangcentrum open voor publiek. Jong en oud is welkom en kan rekenen op een goed gevuld activiteitenprogramma.

In 2009 opende de Dierenbescherming het Knaagspoor in het Reijerpark om konijnen en knaagdieren op te vangen. Daarvoor werden deze dieren opgevangen tussen de honden en katten. Nu worden bij Knaagspoor zo'n 800 dieren opgevangen. Het merendeel hiervan is konijnen, maar ook cavia's, gerbils, hamsters, chinchilla's, degoes en ratten kunnen bij het Knaagspoor op een liefdevolle opvang rekenen. De dieren krijgen hier alle nodige (medische) verzorging. De medewerkers zetten daarnaast alles in het werk om een nieuw thuis voor de dieren te vinden. Het jubileum wordt komende zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur gevierd. Er is een markt met informatie en spulletjes voor huisdieren, men kan een kijkje nemen in een dierenambulance en/of deelnemen aan interessante workshops. Kinderen kunnen deelnemen aan diverse spellen, een glas graveren en zich laten schminken. Het volledige programma staat op: www.dierenbescherming.nl/dierenasiel/knaagspoor.